twitter
rss

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites
15 Σεπ

17ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΤΡΙΚΑΛΩΝ

 

ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΓΙΑ ΤΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ

ΣΧ. ΕΤΟΣ 2020-2021

(Αρ. πρωτ: Φ.7/118240/Δ1/9-9-2020 εγκύκλιος του Υ.ΠΑΙ.Θ (ΦΕΚ 3780 Β΄)& Οδηγίες ΕΟΔΥ)

 

Αγαπητοί γονείς/κηδεμόνες και μαθητές  του 17ου Δ.Σ. Τρικάλων, μια νέα σχολική χρονιά ξεκινάει, η οποία σίγουρα θα είναι πολύ διαφορετική από τις προηγούμενες λόγω της πανδημίας και των αναγκαίων μέτρων που μας επιβάλλονται. Προτεραιότητα μας να διασφαλίσουμε μια ασφαλή λειτουργία του σχολείου, ώστε να προληφθεί κατά το δυνατό η διασπορά του  ιού COVID-19.

Από την Τρίτη 15/9/2020, επανέρχονται οι μαθητές-μαθήτριες στην κανονική και πλήρη λειτουργία του σχολείου με το σύνολο των  μαθητών/τριών ανά τάξη ή τμήμα. Το σχολείο θα λειτουργήσει κανονικά  ως προς το πρωινό ημερήσιο (8:15π.μ.-13:15μ.μ.) αλλά και το Ολοήμερο πρόγραμμα (13:15-15:00μ.μ.), σύμφωνα με τα παρακάτω:

 

1)ΧΡΗΣΗ ΜΑΣΚΑΣ: α) η χρήση της μάσκας (ιατρική ή μη ιατρική) είναι ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΗ για όλους (μαθητές όλων των τάξεων, εκπ/κούς, λοιπό βοηθητικό προσωπικό, επισκέπτες σχολικής μονάδας) σε όλους τους εσωτερικούς χώρους του σχολείου καθώς και  στους εξωτερικούς χώρους , όπως ενδεικτικά στην αυλή κατά την προσέλευση  και κατά την αποχώρηση και γενικότερα όταν σε εξωτερικό χώρο υπάρχει συνωστισμός όπως π.χ για την ανάγκη ανακοινώσεων  στο σύνολο των μαθητών, αν χρειαστεί,  όπου η τήρηση των αποστάσεων δεν είναι εφικτή.

Η μάσκα είναι επίσης υποχρεωτική και στα μέσα μεταφοράς των μαθητών.

Σχετικά με τη σωστή χρήση της μάσκας θα γίνει εκπαίδευση των μαθητών μας από τους εκπ/κούς των με αξιοποίηση και του εκπ/κού υλικού και των οδηγιών του ΕΟΔΥ και του Υπ. Παιδείας.

*Προβλέπονται «διαλείμματα μάσκας» όπου κατά τη διάρκεια της σχολικής ημέρας και σε συνθήκες ηρεμίας των παιδιών μέσα στην τάξη, οι εκπαιδευτικοί μπορούν σε τακτά διαστήματα να δίνουν τη δυνατότητα στα παιδιά για αυτό το «διάλειμμα μάσκας», ώστε να επέρχεται αποφόρτιση των παιδιών και να ενισχύεται η σωστή χρήση της μάσκας

β) ΔΕΝ είναι υποχρεωτική η χρήση της μάσκας α) κατά τη διάρκεια του μαθήματος της Γυμναστικής ή της άθλησης, β) κατά τη διάρκεια του φαγητού ( διαλείμματα και σίτιση στο Ολοήμερο) και γ) κατά τη διάρκεια των διαλειμμάτων, με την προϋπόθεση ότι στα διαλείμματα έχει διασφαλιστεί η αποφυγή συγχρωτισμού πολλών τάξεων (διαφορετικά διαλείμματα) και με τήρηση των αποστάσεων.

Επίσης συστήνεται, σύμφωνα με τις οδηγίες του ΕΟΔΥ, η ΜΗ χρήση μάσκας σε εξαιρετικές και ειδικές περιπτώσεις μαθητών με πιστοποιημένη διάγνωση για γνωσιακή, αναπτυξιακή, ψυχική διαταραχή ή διαταραχή συμπεριφοράς ή για    παιδιά με σοβαρό νευρολογικό ή μυϊκό ή άλλο νόσημα που τα εμποδίζει να χειριστούν τη μάσκα τους, με την προσκόμιση των απαραίτητων δικαιολογητικών.

γ) Σε περίπτωση που μαθητής δεν τηρεί την υποχρέωση ως προς την υποχρεωτική χρήση μάσκας (ιατρικής ή μη ιατρικής) δεν θα του επιτρέπεται η είσοδος στη σχολική τάξη , θα λαμβάνει απουσία και θα παραμένει προσωρινά σε ειδικό χώρο, με επιτήρηση, μέχρι την παραλαβή του από τους γονείς/κηδεμόνες του που έχουν και την ευθύνη της φοίτησης του.

 

 2) ΠΡΟΣΕΛΕΥΣΗ στη σχολική μονάδα & ΑΠΟΧΩΡΗΣΗ από τη σχολική μονάδα: Για την καλύτερη και ασφαλέστερη προσέλευση των παιδιών σας, σας ενημερώνουμε ότι η προσέλευση των μαθητών/τριών μας θα γίνεται από δύο διαφορετικές εισόδους/εξόδους του αύλειου χώρου.

*Πιο συγκεκριμένα η προσέλευση των μαθητών θα ξεκινά από την Πρωϊνή Ζώνη και για τους υπόλοιπους μαθητές από τις  8:00 και θα ολοκληρώνεται στις 8:15 π.μ. και θα γίνεται  σε διαφορετικές πύλες ως εξής:

 

.

Από την 1η πύλη εισέρχονται/εξέρχονται:  Β΄, Δ1, Δ2, ΣΤ΄, τάξεις

Από την 2η πόρτα εισέρχονται/εξέρχονται:  Α΄, Ε΄, Γ΄ τάξεις

 

Οι μαθητές/τριες εισέρχονται  φορώντας τη μάσκα τους  η χρήση της οποίας, όπως ήδη έχει τονιστεί, είναι υποχρεωτική για όλους τόσο κατά την προσέλευση τους το πρωί όσο και κατά την αποχώρηση τους. Τους μαθητές/τριες  υποδέχονται το πρωί, από τις παραπάνω πόρτες εισόδου, οι εκπαιδευτικοί που θα εφημερεύουν και για αποφυγή συνωστισμού και περιορισμό των επαφών μεταξύ παιδιών διαφορετικών τάξεων στην αυλή,  θα κατευθύνονται απευθείας στις αίθουσες διδασκαλίας τους, συνοδεία των εκπ/κών τους. Με την  έναρξη του ωρολογίου προγράμματος, στις 8:15π.μ. θα γίνεται η καθιερωμένη διαδικασία (προσευχή και έναρξη μαθήματος 1ης διδ. ώρας) εντός της σχολικής τάξης.

*Η αποχώρηση των μαθητών  θα γίνεται στις 13:15μ.μ. (για το πρωινό πρόγραμμα) και 15:00μ.μ. (για το Ολοήμερο πρόγραμμα) θα γίνεται  με ευθύνη των εκπ/κών της εφημερίας και τελευταίας διδακτικής ώρας και του υπεύθυνου του Ολοήμερου, από τις δύο διαφορετικές εξόδους, κατά τον ίδιο τρόπο  (ομάδες τάξεων) όπως και στην προσέλευση το πρωί.

Για την αποφυγή συνωστισμού παρακαλούνται οι γονείς, που παραλαμβάνουν τα παιδιά τους από το σχολείο, στη λήξη των μαθημάτων, 13:15μ.μ. για το πρωινό πρόγραμμα και 15:00μ.μ. για το ολοήμερο, να φροντίσουν να είναι συνεπείς και στην ώρα τους ακριβώς έξω από την αυλή του σχολείου, τηρώντας ασφαλή απόσταση από τις δύο πόρτες εισόδου/εξόδου,  προκειμένου η αποχώρηση και απομάκρυνση των μαθητών  να γίνεται γρήγορα.

*Υπογραμμίζω ότι με τη λήξη των μαθημάτων (πρωινού και ολοημέρου) κανένας εκπ/κός δε φέρει ευθύνη φύλαξης και επίβλεψης των μαθητών των οποίων οι γονείς τους δεν προσέρχονται στην ώρα τους για την παραλαβή τους.

 

3) ΔΙΑΛΕΙΜΜΑΤΑ: α) Προκειμένου να περιοριστεί η αλληλεπίδραση πολλών μαθητών την ίδια χρονική στιγμή και για να αποφευχθεί ο συγχρωτισμός των μαθητών έχουμε υιοθετήσει διαφορετικό χώρο του προαύλιου για κάθε τάξη/τμήμα, δηλαδή Α-Β τάξεις στην σκιά της μπροστινής πλευράς, Γ-Δ στην σκιά της πλευράς προς το ποτάμι και Ε-ΣΤ στον χώρο του μπάσκετ.

Για την καλύτερη δε  επιτήρηση των μαθητών και κυρίως για τη διασφάλιση των απαιτούμενων αποστάσεων και την αποφυγή συγχρωτισμού  έχει γίνει προσαρμογή των εφημεριών των εκπ/κών ώστε η κάθε τάξη/τμήμα κατά την ώρα του διαλείμματος να επιτηρείται κανονικά.

β)Σε ημέρες με κακές καιρικές συνθήκες (βροχή κ.λ.π.) κατά τα διαλείμματα οι μαθητές θα παραμένουν είτε αποκλειστικά και μόνο στην τάξη τους υπό την επίβλεψη του εκπ/κού που είχε την προηγούμενη ώρα μάθημα μαζί τους, πριν το διάλειμμα, τηρώντας όλα τα μέτρα που προβλέπονται στους εσωτερικούς χώρους, είτε στην Αίθουσα Πολλαπλών Χρήσεων οι Α-Β τάξεις και οι υπόλοιπες στους δύο διαδρόμους ξεχωριστά.

γ) Παράλληλα με την οργάνωση της επιτήρησης των μαθητών στα διαφορετικά διαλείμματα δίνεται μεγάλη έμφαση  και στον φυσικό αερισμό των αιθουσών  αλλά και την καθαριότητα σε πόμολα, χώρους υγιεινής. Η καθαρίστρια ευρίσκεται καθημερινά στο σχολείο σε ώρα λειτουργίας και για 6,5 ώρες σύμφωνα με την σύμβασή της.

 

4) ΑΠΟΥΣΙΕΣ μαθητών:  Οι απουσίες των μαθητών/τριών  θα καταγράφονται καθημερινά με παράλληλη καταχώρηση τους και στο επίσημο πληροφοριακό σύστημα του υπουργείου παιδείας.

α) Καταγράφονται αλλά δεν προσμετρώνται στο να χαρακτηριστεί η φοίτηση ελλιπής ΜΟΝΟ οι απουσίες μαθητών ειδικών ομάδων υψηλού κινδύνου, όπως αυτές αποτυπώνονται στις οδηγίες του ΕΟΔΥ, ή που νοσούν οι ίδιοι ή μέλος της οικογένειας τους από τον κορωνοϊό, με προσκόμιση των σχετικών ιατρικών βεβαιώσεων από τους γονείς.

Για αυτούς τους μαθητές των παραπάνω κατηγοριών, που θα απουσιάζουν εντελώς από το σχολείο,  προβλέπεται η παρακολούθηση μαθημάτων μέσω σύγχρονης εξ αποστάσεως εκπ/σης  από εκπ/κούς που θα ορίσει το υπουργείο και όχι από τον εκπ/κό της τάξης τους μιας και το υπόλοιπο τμήμα θα λειτουργεί κανονικά.

β)Μόνο σε περίπτωση που το μοριακό τεστ κάποιου μαθητή ή εκπ/κού του σχολείου, που έχει εμφανίσει συμβατά συμπτώματα, διαπιστωθεί θετικό κι αφού γίνει  όλη η προβλεπόμενη επιδημιολογική διερεύνηση και ιχνηλάτηση των πιθανών επαφών, προκύψει η ανάγκη, με απόφαση της προϊστάμενης αρχής  για κλείσιμο της συγκεκριμένης τάξης ή τμήματος, προβλέπεται να παρέχεται   η δυνατότητα για  παρακολούθηση μαθημάτων μέσω σύγχρονης εξ αποστάσεως εκπ/σης  είτε από τον εκπ/κό της τάξης, αν του το επιτρέπει η υγεία του ή από άλλο εκπ/κό που θα οριστεί από την προϊστάμενη αρχή.

γ)Σε οποιαδήποτε άλλη περίπτωση μακρόχρονων αδικαιολόγητων απουσιών   ακολουθούνται κατά σειρά τα όσα προβλέπονται στο αρ. 13 του ΠΔ79/2017, σε συνεργασία με τους αρμόδιες υπηρεσίες και φορείς για αναζήτηση του μαθητή/τριας και δεν παρέχεται εξ αποστάσεως εκπ/ση.

Υπογραμμίζουμε ότι απαιτείται παραμονή στο σπίτι και αποχή από το σχολείο όσων μαθητών/τριών εκδηλώνουν πυρετό ή κάποιο άλλο από τα συμβατά με τον κορωνοϊό συμπτώματα, ενημέρωση του σχολείου ,ιατρική αξιολόγηση του παιδιού και τήρηση των οδηγιών του γιατρού σχετικά με την επιστροφή του στο σχολείο.

* θα θέλαμε να σας επιστήσουμε την προσοχή, ιδιαίτερα στην περίοδο που διανύουμε,  αλλά ακόμη σε σχέση και με  τις υπόλοιπες ιώσεις που θα ακολουθήσουν  ότι σε περίπτωση που το παιδί σας το πρωί ή την προηγούμενη μέρα  έχει οποιαδήποτε αδιαθεσία και ιδιαιτέρως πυρετό ή κάποιο άλλο από τα πιθανά συμπτώματα  του κορωνοϊού (πυρετό, βήχα-συνήθως ξηρό, αναπνευστική δυσκολία, κρυάδες και ρίγος, μυαλγία, πονόλαιμο, κεφαλαλγία, ναυτία και έμετο, κοιλιακό άλγος)  ΔΕ θα έρχεται σχολείο και θα παραμένει στο σπίτι μέχρι την πλήρη ανάρρωση του.

Ιδιαίτερα δε για τον πυρετό τονίζεται ρητά ότι θα επιστρέφει ο μαθητής/τρια στο σχολείο μετά από (3)τρία 24 ωρα από την πλήρη υποχώρηση του πυρετού και των υπόλοιπων συμπτωμάτων της αδιαθεσίας του.

 

5) ΟΛΟΗΜΕΡΟ: Το Ολοήμερο θα λειτουργήσει κανονικά από την Τρίτη 15/9/2020. Μέχρι να ξεκινήσουν τα «Σχολικά Γεύματα»  το γεύμα των μαθητών/τριών θα παρασκευάζεται και θα δίνεται από το σπίτι με ευθύνη των γονέων/κηδεμόνων τους και με κριτήριο τη σωστή και υγιεινή διατροφή των παιδιών. Επιβάλλεται η χρήση σκευών μιας χρήσης, αν είναι εφικτό, ή διαφορετικά αυστηρά ατομικών σκευών (τάπερ) με ιδιαίτερη σύσταση/παρότρυνση κι από εσάς ως γονείς  στο να μην μοιράζονται μεταξύ τους φαγητό, κουτάλια, πιρούνια ή νερό.

Επίσης  υπογραμμίζουμε την ανάγκη να έχουν υποχρεωτικά μια ατομική  πετσέτα κουζίνας, ως «τραπεζομάντηλο»  μέσα στο σακίδιο μεταφοράς φαγητού προκειμένου να ακουμπούν επάνω όλα τα ατομικά τους σκεύη φαγητού, την οποία και θα πλένετε τακτικότατα για λόγους προστασίας. Σας ενημερώνουμε ότι έχουμε προμηθευτεί και χάρτινα τραπεζομάντηλα μιας χρήσης, τα οποία θα χρησιμοποιούνται καθημερινά.

 

6) ΣΧΟΛΙΚΑ ΓΕΥΜΑΤΑ (Παράταση προγράμματος) : Το πρόγραμμα διανομής σχολικών γευμάτων θα συνεχιστεί, μετά από παράταση, με τον ίδιο ανάδοχο  έως και 31/12/2020. Για το λόγο αυτό δε ζητήθηκαν νέες Υπ. Δηλώσεις από τους γονείς πλην της Α΄τάξης . Όταν λοιπόν ξεκινήσει  το πρόγραμμα τα γεύματα θα διανέμονται προς το τέλος της τελευταίας ώρας και οι μαθητές θα παίρνουν το γεύμα στο σπίτι εκτός του Ολοημέρου που θα το τρώνε την ώρα της σίτισης.

 

7) ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΜΑΘΗΤΩΝ  με «ύποπτα/πιθανά» συμπτώματα κορωνοϊού-ΥΠΕΥΘΥΝΟΣ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ύποπτων κρουσμάτων. Σε περιπτώσεις που κάποιος μαθητής/τρια παρουσιάσει κατά τη διάρκεια του ημερήσιου προγράμματος κάποιο από τα συχνότερα πιθανά συμπτώματα της λοίμωξης του κορωνοϊού (πυρετό, βήχα-συνήθως ξηρό, αναπνευστική δυσκολία, κρυάδες και ρίγος, μυαλγία, πονόλαιμο, κεφαλαλγία, ναυτία και έμετο, κοιλιακό άλγος) έχει προβλεφθεί και έχει καθοριστεί ένας συγκεκριμένος χώρος εντός σχολείου στον οποίο, σε περίπτωση ανάγκης, θα οδηγηθεί συνοδευόμενος ο μαθητής/τρια και θα παραμείνει εκεί μέχρι να ενημερωθεί η οικογένεια του προκειμένου άμεσα να σπεύσει ο γονέας ( με χρήση μάσκας) να πάρει το παιδί του και να το οδηγήσει σε γιατρό για περαιτέρω ιατρική αξιολόγηση.

Στο χώρο αυτό έχουμε φροντίσει να υπάρχουν χειρουργικές μάσκες  μιας χρήσης, γάντια και αλκοολούχο αντισηπτικό για χρήση από τον υπεύθυνο διαχείρισης κι από τον νοσούντα μαθητή/τρια για την προστασία όλων και πρωτίστως για τον περιορισμό της διασποράς των συμπτωμάτων.

Ως Υπεύθυνος διαχείρισης ύποπτων κρουσμάτων, έχει οριστεί με απόφαση του Συλ. Διδασκόντων ο κ. Λασπάς Αχιλλέας με αναπληρωτή του τον Δ/ντή του σχολείου και ομάδας εκπαιδευτικών (Κατσάρου Ε., Κοκώνη Δ., Καραμήτρου Δ.) για συνδρομή και παροχή βοήθειας σε πιθανό κρούσμα.

 

8) ΑΤΟΜΙΚΗ ΥΓΙΕΙΝΗ: Σε επίπεδο σχολικής μονάδας έχουν γίνει όλες οι απαραίτητες προετοιμασίες, σύμφωνα με τις οδηγίες του ΕΟΥ και τις σχετικές εγκυκλίους του Υπ. Παιδείας (καθαριότητα όλων των σχολικών χώρων, απολύμανση, προμήθεια αντισηπτικών διαλυμάτων, διαρρύθμιση αιθουσών ως προς τις αποστάσεις των θρανίων όπου αυτό ήταν εφικτό, ευέλικτα διαλείμματα κ.λ.π.), ωστόσο  και στο επίπεδο της ατομικής ευθύνης και των των κανόνων ατομικής υγιεινής και προστασίας σας  παρακαλούμε να φροντίσετε να έχουν τα παιδιά σας  ατομικά/προσωπικά είδη καθαριότητας όπως υγρά μαντιλάκια, ατομικό μπουκαλάκι  με νερό κ.λ.π. Επίσης παρακαλείσθε να παροτρύνετε τα παιδιά σας να πλένουν σωστά τα χέρια τους, να μην πίνουν νερό από τις βρύσες με το στόμα, να αποφεύγουν το δανεισμό και την ανταλλαγή μολυβιών κι άλλων σχολικών ειδών καθώς και το  να αγγίζουν τα μάτια τους και γενικά το πρόσωπό τους.

 

10) ΕΚΔΡΟΜΕΣ-ΔΙΔ. ΕΠΙΣΚΕΨΕΙΣ-ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ: Δεν πραγματοποιούνται εκδρομές, εκπαιδευτικές επισκέψεις, σχολικά πρωταθλήματα με τη συμμετοχή όλων των μαθητών. Διδακτικές επισκέψεις και περίπατοι δύνανται να διεξάγονται ανά τμήμα με υποχρεωτική χρήση μάσκας. Οι σχολικοί εορτασμοί θα πραγματοποιούνται εντός του κάθε τμήματος ενώ εκδηλώσεις όπως Αγιαμός, γιορτή λήξης/αποφοίτησης είναι δυνατόν να πραγματοποιούνται με την παρουσία μόνο μαθητών και εκπαιδευτικών, ενδεχομένως κατά τμήμα ή με μέρος των τμημάτων, αναλόγως του διαθέσιμου χώρου, ώστε να τηρούνται οι απαραίτητες κοινωνικές αποστάσεις και πάντα σύμφωνα με τις οδηγίες του ΥΠΑΙΘ.

 

11) ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΜΕ ΔΙΔΑΚΤΙΚΟ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ ΚΑΙ Δ/ΝΣΗ ΣΧΟΛΕΙΟΥ: α) Η συνεργασία των εκπ/κών με τους γονείς/κηδεμόνες  με σκοπό την ενημέρωση τους για τη σχολική εργασία, την φοίτηση και πρόοδο των μαθητών/τριών, για θέματα αγωγής ή την αντιμετώπιση των περιπτώσεων των μαθητών/τριών που παρουσιάζουν σοβαρές μαθησιακές δυσκολίες ή άλλα  προβλήματα συμπεριφοράς γίνεται μετά το πέρας του πρωινού υποχρεωτικού προγράμματος, μεταξύ 13:15-14:00μ.μ., σε ημέρα που θα ορίσει ο υπεύθυνος εκπ/κός της τάξης και μετά από ραντεβού, λόγω πανδημίας ή με όποιον τρόπο προτείνει ο εκπαιδευτικός πχ ηλεκτρονικά ? διαδικτυακά.

β) Η συνεργασία με τη Δ/νση του σχολείου για ζητήματα (διοικητικά αλλά και παιδαγωγικά) που αφορούν τη γενικότερη λειτουργία του σχολείου  γίνεται επίσης αποκλειστικά και μόνο μετά από ραντεβού στο τηλ. επικοινωνίας του σχολείου 24310 34593 ή με email στο mail@17dimtrikal.tri.sch.gr, αφού διατυπώσετε με σαφήνεια το αίτημά σας.

Επισημαίνεται ότι στη συνεργασία Δ/νσης και εκπαιδευτικών του σχολείου με τους γονείς πρέπει να τηρούνται όλα τα μέτρα προστασίας, όπως αυτά αναφέρονται στις οδηγίες του ΕΟΔΥ, με έμφαση στην υποχρεωτική χρήση μάσκας και στην τήρηση αποστάσεων.

γ)Παρακαλείσθε να παρακολουθείτε και την Ιστοσελίδα του σχολείου στην ηλ. δ/νση:

                                               http://17dimtrikal.tri.sch.gr

για βασικά θέματα λειτουργίας του σχολείου αλλά και δράσεις της σχολικής ζωής καθώς και το προσωπικό σας ηλεκτρονικό σας ταχυδρομείο (email), γιατί θα είναι ο βασικός τρόπος που θα αξιοποιηθεί για την επικοινωνία και την ενημέρωσης σας για τα περισσότερα θέματα της σχολικής ζωής.

 

ΚΑΛΗ ΣΧΟΛΙΚΗ ΧΡΟΝΙΑ

 

Με εκτίμηση

Ο ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ

 

ΠΑΠΑΓΕΩΡΓΟΠΟΥΛΟΣ ΑΝΤΩΝΙΟΣ

 

Comments are closed.